lifeofmimmi.blogg.se

En tjej på 22 år som bloggar om sitt liv. Satsar stenhårt på träningen, skolan , livet i sig och det är alltid full fart! Just sit back and relax.

Dagens tanke

Permalink0
Är Sverige kallt? Är det varmt? Nej varmt är det inte ute iallafall men det jag menar är hur har folket blivit här i Sverige? Det man ser dagligen chockerar nästan inte längre. Sitter på tåget in till stan nu och bara här på tåget är folk som tyranner. Försten på,  ingen har chans gå av. Nej de är ju så himla viktigt att komma på tåget när de ändå är 2 min tills den går och varför ska man bry sig om man råkar trampa ner en äldre kvinna? Nej usch så här gör faktiskt folk. Det är som de inte ser vad de själva gör. De borde få se utifrån någon annans ögon.  De finns fler än du här på jorden.  Visa lite medkänsla. Det är ju år 2014, man tycker ju att vi borde vara mer accepterande och öppna vid det här laget. Jag menar inte att du måste sitta i knät på dem eller kyssa dem ömt men någon måtta får de väl va när till och med en busschaufför erbjuder en plats till en gravid kvinna eller en äldre när ingen annan ens märker dem. Läste om det häromdagen. Fy skäms att folk inte vet bättre! Visst har alla dåliga dagar då man är lite mer stressad, vilket även jag har men tycker folk ska bli lite snällare. Ni vet annars blir det ju inga julklappar?! 

PS! Jag kom av haha
Till top