lifeofmimmi.blogg.se

En tjej på 22 år som bloggar om sitt liv. Satsar stenhårt på träningen, skolan , livet i sig och det är alltid full fart! Just sit back and relax.

preventivmedel

Allmänt Permalink0
Känsligt ämne det här, vad tycker ni om det? Det finns många olika åsikter och varför jag tar upp det här är för att jag själv har ifrågasatt hur just mina har påverkat mig och hur jag ska gå tillväga härefter. Jag anser inte att det finns något rätt eller fel så detta inlägg handlar inte om det utan om att jag såg en artikel som precis som jag har tänkt förmedlar mer hur och vilka saker vi alla inte blivit informerade om. Gå gärna in och läs! Är otroligt intressant tycker jag. För vissa behövs det pga magsmärtor med mera och för vissa går det inte alls att ta några över huvudtaget. Jag själv har ätit p-piller sen jag var i princip 16/17 år någon gång där. Så alltså i ungefär 5 år har jag tagit och testat hur många olika p-piller som helst utan att någonting känts hundra. Vissa har gått bra i stunder och vissa mådde jag så dåligt av att jag fick byta tillbaka. Nu kan jag faktiskt dra paraleller(?) i just vissa tillfällen där jag faktiskt inte varit mig själv till hundra procent. Vissa ger en otroligt ont i huvudet, irritationer i hela kroppen, viktuppgång, större bröst etc. Just de större brösten har i många fall fått mig att stanna kvar vid vissa. Helt ärligt. Men när man ställer större bröst gentemot humörsvängningar, blodproppar samt viktuppgång utifrån mer vätska så tycker jag inte riktigt att det passar mig. Det där är så olika. Just de jag slutat äta nu äter flera i min kompis och familjekrets och för just dem passar det utmärkt. Det jag ville säga med detta inlägg är inte att tracka ner folk som äter eller folk som inte äter men mer att jag tyckte denna artikel ger oss lite mer information då inte alla ungdomsmottagningar resepktive gynekologer gör det. En jag gick till va så sjukt dålig att jag intr vill gå till henne längre. Det känns lite som att de vill man ska äta trots man mår dåligt,  den känslan fick jag så nu måste jag hitta en ny. Tyckte artikeln var otroligt inspirerande!

Ps. Jag har slutat med piller men inte för att bli gravid om ni tror det! Utan just för att jag pallar inte må dåligt längre så vi får se hur och vilka alternativ jag (och min sambo) får ta till framöver. PUSS



 
Till top